Ευαγγελία Πίπιλα



Η Ευαγγελία Πίπιλα γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη και τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στο Βερολίνο. Είναι απόφοιτος του εργαστηρίου του καθ. Ιωάννη Φωκά της Σχολής Καλών & Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ και έχει παρακολουθήσει μαθήματα Χαρακτικής και ζωγραφικής στην Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Μαδρίτης.

Η ίδια αναφέρει για το έργο της:

Η ζωγραφική μου είναι βαθύτατα ανθρωποκεντρική . Με ενδιαφέρει  η  ανθρώπινη φιγούρα ως μορφολογικό στοιχείο αλλά και ως πομπός έκφρασης ψυχολογικών καταστάσεων. Το ασπρόμαυρο, η απουσία του φωτός, καθιστά την μορφή δυσδιάκριτη και επιτείνει την παραμόρφωση, η οποία διακρίνεται από φυγόκεντρο πλαστικότητα προκειμένου να υποδηλώσει την καταπίεση, την κοινωνική κλειστοφοβία και την ανάγκη του ανθρώπου για εξωτερίκευση των λογικών αλλά και παράλογων φόβων της ανθρώπινης σκέψης.  Η έλλειψη ουσιαστικής επαφής αλλά και ο φόβος έκθεσης των σκέψεων, των συναισθημάτων ως ακόμα και του ίδιου μας του εαυτού αποτελεί την απαρχή της αλλοίωσης  και της  δυσμορφίας των προσώπων που απεικονίζω. Επιμένω να εστιάζω την προσοχή μου στην περιοχή των ματιών  καθώς θεωρούνται  ο καθρέφτης της ψυχής αλλά και  ο προδότης των ψυχικών διαθέσεων. Οι κατασκευές μου προεκτείνουν τη ζωγραφική μου στις τρεις διαστάσεις. Εδώ το  θέμα αποκτά σαφείς αναφορές στους πλέον δυνατούς δεσμούς, τον έρωτα και την μητρότητα, στην προσπάθεια μου να μετουσιώσω και να αποδώσω πλαστικά αυτές τις δύο αρχέγονες κινητήριες ορμές της ανθρώπινης ύπαρξης. 


No comments:

Post a Comment